در ساعات پایانی روز خرید کنید

اگر به پاشنههای بلند عادت دارید و نمیخواهید پاشنهی کفشتان خیلی اغراق داشته باشد، مناسب ترین اندازه را انتخاب کرده اید. اگر کفش پاشنه دار پوشیده اید و احساس ناراحتی می کنید، تمرینات کشش عضله ساق پا را انجام دهید و به آرامی پاهای خود را ماساژ دهید. شما حتی می توانید از کفش های اسپورت که به راحتی در کیف شما جا می شوند، استفاده کنید و به راحتی تا آخر مراسم آن ها بپوشید. کفش هایی که قبل از بارداری به راحتی می توانستید بپوشید، حالا برایتان تنگ و دردناک خواهد شد. این است که اگر قصد خرید یک جفت کفش پاشنه بلند نو را دارید، بهتر است قبل از بیرون رفتن از خانه به کاربرد کفشتان خوب فکر کنید. این نوع بوت هم پاشنه های کوتاه و هم پاشنه های بلند دارد که پاشنه های بلند، به آنها ظاهر ویژه ای داده است. اگر برای حفظ ظاهر دلخواه مجبور هستید که کفش پاشنه دار بپوشید، سعی کنید بیشتر اوقات را بنشینید.

آیا پوشیدن کفش پاشنه بلند در دوران بارداری بی خطر است؟ اگر پاهایتان در طول روز احساس درد می کند، حتماً بنشینید و مدتی استراحت کنید. پوشیدن کفش پاشنه دار، فشار بیشتری به مفاصل لگن و پشت وارد می کند، زیرا پشتیبانی مناسبی انجام نمی گیرد. پوشیدن کفش های تنگ و پاشنه بلند یا کفش های لژ دار، مشکل را بیشتر می کند. ممکن است به این دلیل باشد که کفش پاشنه بلند در حین راه رفتن، حرکت را به حداقل می رساند و بنابراین باعث کاهش مقدار جریان خون می شود که موجب بروز مشکل وریدی خواهد شد. این بدان معنی است که وقتی پا برهنه راه می رویم یا کفش هایی می پوشیم که باعث می شود پاشنه پا به زمین برسد، می تواند درد و کشیدگی زیادی در این عضلات و تاندون ها ایجاد شود. پاشنه پا در حالت برداشته شده، پاشنه ها می توانند یک تغییر فیزیولوژیک در عضلات و تاندون های اطراف مچ پا ایجاد کنند.

یک وضعیت پزشکی به نام ادما یا ورم پا، مچ پا و ساق پا وجود دارد که در دوران بارداری بسیار شایع است. هنگامیکه کفش پاشنه بلند می پوشید، عضلات ساق پای شما در حال انقباض قرار می گیرد. اگر عادت دارید به طور مرتب از کفش پاشنه بلند استفاده کنید، ممکن است متوجه شوید که در هنگام بارداری پوشیدن این نوع کفش بسیار دشوار است. اگر بخواهیم بین این سه آیتم مقایسه کنیم، هایهیلها محبوبترین کفشهای پاشنه بلندی هستند که توسط خانمها پوشیده میشوند. اگر همه جا آن را بپوشید صدمات شدیدی را به شما وارد میکند. همچنین، رباط ها شل تر می شوند که ممکن است منجر به کشش عضلات و ناپایداری شود.

دلایلی بسیاری وجود دارد که چرا باید در طول بارداری کفش های پاشنه بلند را کنار بگذارید، زیرا ممکن است ناراحتی ها و خطرات خاص خود را به همراه داشته باشند. از کفش هایی با پاشنه های بلند تیز، کوتاه تیز و لژهای بلند جدا اجتناب کنید. پوشیدن کفش هایی با پاشنه کوتاه در طول سه ماهه اول بارداری می تواند بی خطر باشد، پس از این مدت جریان هورمون ها افزایش می یابد و عضلات شما شروع به کشیدگی می کنند. سعی کنید کفشی با پاشنه کوتاه و پهن تر بپوشید. اگر در طول روز مجبور هستید کفش پاشنه دار بپوشید، سعی کنید استراحت های کوتاهی داشته باشید. متأسفانه کفش های پاشنه بلند باعث عدم توزیع متعادل وزن بین پاشنه و مچ پای شما می شوند و مچ پای شما را مجبور می کنند تا کل وزن بدن شما را تحمل کند. این مقاله به شما کمک می کند تا اطلاعات بیشتری دربارهی پاشنه و کفی کفش های پاشنه بلند، کاربرد سایزهای مختلف آنها و نیز تناسب شکل و پاشنه کفش با فرم پای خودتان به دست بیاورید.